مزیت دوربین های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی

مزیت دوربین های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی

مزیت دوربین های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی

  • مزایای دوربین‌های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی چیست؟

  • تجزیه‌وتحلیل ویدئویی هوش مصنوعی دنیا را تحت تأثیر قرار داده است که فناوری هوش مصنوعی نسبتاً جدید است که با محبوبیت و تقاضای بالایی همراه است

  • چند نمونه از این قابلیت‌‌های این نوع دوربین‌ها

  • تشخیص‌خودکار

  • هوشمند سازی

  • سیستم‌هادقت بالا

  • افزایش امنیت

  • صرفه‌جویی در زمان هزینه

در دوربین آنلاین به برسی تخصصی این ویژگی‌ها در ادامه مطلب می‌پردازیم.

مزیت دوربین های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی

چرا دوربین‌های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی بهترین انتخاب هستند؟
نظارت تصویری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا مجرمان را شناسایی کرده و با دستان خود دستگیر کنند،این سیستم‌ها نیازمند توجه کامل و کمک کارکنان انسانی هستند و ممکن است برخی از رویدادهای مهم و قابل‌توجه موردتوجه قرار نگیرند و نادیده گرفته شوند.

فناوری هوش مصنوعی باعث صرفه‌جویی در روز می‌شود و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا امنیت ویدیویی خود را یک درجه بالاتر ببرند.
سیستم‌های هوش مصنوعی از اطلاعات برای شناسایی الگوها، پیش‌بینی‌ها و انجام اقدامات لازم استفاده می‌کنند. توانایی فناوری هوش مصنوعی برای خودکارسازی وظایف با دقت بالا، افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ها، راه‌حل را محبوب و قابل‌اجرا می‌کند.

مزایای دوربین‌های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی برای تجارت چیست؟

1. دقت بهبود یافته:

دوربین‌های مداربسته معمولی توسط افراد واقعی اداره می‌شوند و فضای کافی برای خطاهای انسانی حفظ می‌کنند. با کمک تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، سیستم مجهز به هوش مصنوعی را می‌توان برای شناسایی هر رویداد و ایجاد هشدار در صورت فعالیت غیر معمول تنظیم کرد. با فناوری هوش مصنوعی، صرف‌نظر از اندازه تأسیسات یا تعداد بازدیدکنندگان، شرکت‌ها می‌توانند مطمئن باشند که هیچ جزئیات یا تهدیدی به دلیل خستگی، فاصله کوتاه‌مدت و خطای انسانی موردتوجه قرار نمی‌گیرد.

2. نظارت

ممکن است یک کسب‌وکار دوربین‌های متعددی در محل خود نصب داشته باشد، اما برای اطمینان از نظارت 24ساعته، به چندین شیفت پرسنل نیاز دارد، که برای اکثر شرکت‌ها عملی نیست. اما، با کمک فناوری هوش مصنوعی، شرکت‌ها می‌توانند بر این چالش‌ها غلبه کنند و نظارت ۲۴/۷ داشته باشند.
یک سیستم دوربین مداربسته مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند نظارت و تجزیه‌وتحلیل لحظه‌ای از وضعیت امنیتی مکان را ارائه کند و در صورت بروز یک موقعیت بحرانی، بدون نیاز به مداخله انسانی، هشدارهایی را ایجاد کند.

3. سیستم تشخیص نفوذ قدرتمند:

دوربین‌های تشخیص حرکت که بدون فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌شوند، دستگاه‌های غیرهوشمندی هستند که در برابر هر چیزی که حرکت می‌کند، خواه حیوان، وسیله نقلیه یا حتی تغییر سایه، هشدار می‌دهند.
این دوربین‌ها می‌توانند بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هشدار نادرست در هر دوربین در روز ایجاد کنند. این برای اتاق‌هایی که دوربین‌های امنیتی متعددی برای نظارت بر هزاران بازدیدکننده نصب‌شده‌اند، سنگین است. اگر نفوذی شناسایی شود، دوربین‌های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی تصاویر و ابرداده‌های ضروری را به واحد امنیتی ارسال می‌کنند که آن‌ها را قادر می‌سازد تا اقدامات فوری را انجام دهند.

4.اعتراض هوشمندانه:

دوربین‌های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی دارای یک شبکه عصبی نوآورانه هستند که قبل از گزارش تصادف، تمام خطا‌های بالقوه را در نظر می‌گیرد و میزان هشدار‌های کاذب را کاهش می‌دهد. با ادغام با زیرساخت‌های سخت‌افزاری می‌توان از آن برای شناسایی سلاح‌های قابل مشاهده و پنهان استفاده کرد.

۵. پیشگیری از ضرر:

یکی از قابلیت های این دوربین‌ها سیستم پیشگیری از ضرر به تشخیص رفتار مشکوک که ممکن است منجر به دزدی از فروشگاه شود کمک می‌کند. راه حل ویدیویی هوش مصنوعی نه تنها به اجرای پیشگیری از تلفات اجازه می‌دهد، بلکه می‌تواند نقشه‌های خوبی را برای تجزیه و تحلیل رفتار مصرف‌کننده هوشمندتر ارائه دهد.

6.استخراج سریع اطلاعات:

پرسنل امنیتی که در محوطه‌های بزرگ مانند فرودگاه‌ها، دانشگاه‌ها و غیره کار می‌کنند در چنین مکان‌هایی دوربین‌های مداربسته متعددی نصب شده است و هر دوربین  ۲۴/۷ساعت کار می‌کند و حجم عظیمی از فیلم‌های ویدئویی را جمع‌آوری می‌کند که جستجوی این داده‌ها زمان‌بر و پرهزینه است. که به کمک فناوری هوش مصنوعی کاربر را قادر می‌سازد تا یک عمل یا شی خاص را در تمام فیلم‌ها بسیار سریع‌تر از یک اپراتور انسانی جستجو کند.

7. تشخیص اشیاء:

دوربین‌های امنیتی معمولی معمولاً به دلیل عدم وجود فناوری در پشت الگوریتم‌هایشان، در تشخیص دقیق اشیا مشکل دارند. فناوری هوش مصنوعی به دلیل دقت در تشخیص اشیاء و عدم ارائه تعداد قابل توجهی آلارم کاذب نسبت به سایر دوربین ها برتری دارد.