سیستم خانه هوشمند چیست ؟

سیستم خانه هوشمند چیست ؟

سیستم خانه هوشمند چیست ؟

سیستم خانه هوشمند چیست ؟

خانه هوشمند چیست ؟

خانه هوشمند به این معنی است که شما دارای یک سیستم هوشمند است که برای خودکارسازی وظایف خاص به وسایل شما متصل می شود و معمولاً از راه دور کنترل می شود.

می‌توانید از یک سیستم خانه هوشمند برای برنامه‌ریزی وتنظیم و نظارت بر سیستم امنیتی خانه و دوربین‌ها، یا کنترل وسایلی مانند یخچال یا تهویه مطبوع و گرمایش استفاده کنید.در ادامه مطلب در دوربین آنلاین مفصل راجب این سیستم صحبت خواهیم کردم.

خانه هوشمند چه مزایایی دارد؟

خانه‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که کنترل بیشتری بر مصرف انرژی خود داشته باشید،

در عین حال مواردی مانند تنظیم دما، روشن و خاموش کردن چراغ‌ها، باز و بسته کردن پنجره‌ها و تنظیم آبیاری بر اساس آب و هوا را خودکار می‌کنند. خانه‌های هوشمند بینش‌هایی در مورد مصرف انرژی ارائه می‌دهند که می‌تواند به شما کمک کند در مصرف انرژی کارآمدتر شوید و به عوامل زیست‌محیطی توجه داشته باشید.

خانه‌های هوشمند می‌توانند مناطقی را مشخص کنند که در آن‌ها بیش از نیازتان انرژی مصرف می‌کنید و به شما این امکان را می‌دهند که در آن مناطق کاهش پیدا کرده و در هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

وقتی خانه های هوشمند برای اولین بار به یک گزینه تبدیل شدند، پاسخ کمی مبهم بود. اما با پیوستن بازیگران بزرگ‌تر به صنعت، درک و دستیابی به فناوری‌های لازم برای شروع کار را برای مصرف‌کنندگان آسان‌تر می‌کنند.

آنچه برای تبدیل خانه معمولی خود به خانه هوشمند نیاز دارید،

1- اتصال وای فای2- لوازم خانگی هوشمند (یا دستگاه های خانه هوشمند) و 3- یک سیستم خانه هوشمند برای اتصال، نظارت و کنترل این دستگاه ها است.

سیستم خانه هوشمند، به اصطلاح، مرکز خانه هوشمند شما است.

از آنجایی که بازار خانه های هوشمند هنوز در حال ظهور است، چندین گزینه مختلف برای سیستم های خانه هوشمند یا هاب اتوماسیون خانگی وجود دارد که اکثر آنها فقط با سیستم های خاص دیگر سازگار هستند بنابراین قبل از خرید حتماً سازگاری را تأیید کنید.

اتصالات با سیم و بی‌سیم خانه هوشمند :

خانه‌های هوشمند می‌توانند سیستم‌های بی‌سیم یا سیم‌کشی یا هر دو را داشته باشند. نصب سیستم های بی سیم راحت تر است.

نقطه ضعف سیستم های بی سیم این است که احتمالاً به پوشش Wi-Fi قوی و خدمات باند پهن در سراسر خانه خود نیاز دارید. این ممکن است شما را ملزم به سرمایه‌گذاری در توسعه‌دهنده برد یا نقاط دسترسی بی‌سیم سخت‌افزاری کند. سیستم‌های خانه‌های هوشمند بی‌سیم به دلیل اندازه کوچک‌تر معمولاً برای خانه‌های کوچک‌تر موجود یا املاک اجاره‌ای مناسب‌تر هستند.

از سوی دیگر، سیستم‌های سیمی قابل اعتمادتر در نظر گرفته می‌شوند و معمولاً هک کردن آنها دشوارتر است. یک سیستم سیم کشی شده می تواند ارزش فروش مجدد خانه را افزایش دهد. علاوه بر این، سیستم‌های خانه هوشمند سیم‌کشی شده به راحتی می‌توانند مقیاس شوند

بنابراین، اغلب در هنگام طراحی یک ساختمان جدید یا انجام یک بازسازی اساسی، این روش پیش فرض است. یک اشکال وجود دارد نسبتاً گران است.

نصب یک سیستم هوشمند لوکس و با سیم سخت می تواند هزینه زیادی برای صاحبان خانه هزینه داشته باشد. علاوه بر این، باید فضایی برای تجهیزات سخت افزاری شبکه از جمله کابل های اترنت داشته باشید.

چگونه یک خانه هوشمند بسازیم :

  • سیستم گرامیش

محصولات خانه های هوشمند اکنون کنترل بیشتری بر دستگاه های گرمایشی از جمله زمانی که محصولات روشن، خاموش و کنترل می شوند، امکان پذیر می کنند. محصولات هوشمند ممکن است مجهز به حسگرهای دما یا رطوبت باشند تا در صورت رعایت معیارهای خاصی، به طور خودکار روشن یا خاموش شوند. این خط از نوآوری های خانه های هوشمند به سیستم های تهویه مطبوع نیز گسترش می یابد.

  • سیستم نورپردازی

درسیستم خانه هوشمند با استفاده از تلفن همراه، یا کنترل از راه دور می‌توان نورپردازی قابلیت های صاحبان خانه را افزایش دهند.

به طورمثال می‌توان چراغ ها را روشن و خاموش کرد، بر اساس یک برنامه زمان بندی قرار داد، یا تنظیم کرد که بر اساس زمان طلوع یا غروب خورشید تغییر کند. مانند برخی از محصولات سنتی تر، چراغ ها اغلب می توانند بر اساس حرکت تغییر کنند. لامپ های هوشمند می توانند از طریق Wi-Fi ارتباط برقرار کنند و آمار یا معیارها را به تلفن شما نمایش دهند. این دسته روشنایی همچنین ممکن است شامل محصولات خانه هوشمندی باشد که نور را کنترل یا جلوگیری می کند.

از طرف دیگر، پرده های الکترونیکی به کاربران این امکان را می دهند که پرده های خود را با استفاده از یک دستگاه دستی مدیریت کنند.

  • سیستم صوتی و تصویری

یکی از جنبه‌های سرگرم‌کننده‌تر خانه‌های هوشمند، بسیاری از محصولات سرگرمی اکنون به شدت به یکدیگر متصل شده‌اند و می‌توان آن‌ها را با یک ریموت کنترل کرد. تلویزیون و بلندگوها اکنون قابلیت‌های بیشتری برای پخش با فرمان با استفاده از برنامه‌ها دارند، از جمله نگه‌داشتن آن‌ها بر اساس برنامه یا قابلیت کنترل صوتی.

امنیت در خانه‌ هوشمند :

اکنون بسیاری از محصولات دارای قابلیت‌های دوربین هستند که حرکت را ردیابی می‌کنند.

این ویدیوها ممکن است امکان تماس ویدیویی با فردی را که در درب منزل شماست، از جمله قابلیت‌های صوتی را فراهم کند. بسیاری از خانه های هوشمند نیز با کیت های امنیتی مدرن بازسازی می شوند.

این شامل آشکارسازهای حسگر حرکت در زمانی که افراد نباید در خانه باشند، نظارت بر خانه، اعلان‌ها و هشدارهای رفتار مشکوک، و امکان قفل کردن درها یا پنجره‌ها از راه دور با استفاده از تلفن است.

همانطور که در بالا ذکر شد، هزینه های نصب فناوری هوشمند می تواند هزینه زیادی را برای یک سیستم بی سیم و یک سیستم سیمی درا باشد.

پرداخت این بهای سنگینی است، به خصوص که ممکن است منحنی یادگیری شدیدی برای عادت کردن به سیستم برای همه افراد خانواده وجود داشته باشد.

از یک طرف، محصولات خانه های هوشمند بیشتری که به بازار عرضه می شوند، به طور مداوم بر تولید کنندگان، رقابت و قیمت محصولات فشار وارد می کنند.

چرا خانه هوشمند مهم است :

خانه هوشمند از این جهت مهم است که به خانوار اجازه می دهد انرژی بیشتری را بهینه کند. علاوه بر این، به یک خانواده اجازه می دهد تا در زمان صرفه جویی کند و وظایف را به نحو احسن انجام دهد. خانه هوشمند به دلیل راحتی که نسبت به روش های سنتی انجام وظایف فراهم می کند، مهم است.

آیا خانه هوشمند را می‌توان هک کرد :

بله از آنجایی که اتوماسیون خانگی اغلب نیاز به اتصال شبکه زنده دارد، اگر پروتکل امنیتی محصول خانه هوشمند دارای پروتکل های امنیتی ناکافی باشد، سیستم های اتوماسیون خانگی را می توان هک کرد.علاوه بر این، افراد باید مراقب باشند تا اطلاعات حساس ورود به سیستم را به اشتراک نگذارند یا فاش نکنند زیرا ممکن است این دستگاه‌ها برای کنترل نیاز به رمز عبور یا دسترسی به دستگاه شخصی داشته باشند.

در اکتبر 2016، یک بات نت به نام Mirai به دستگاه های متصل به هم DVR، دوربین ها و روترها نفوذ کرد تا از طریق حمله انکار سرویس، که به عنوان حمله DDoS نیز شناخته می شود، تعداد زیادی از وب سایت های اصلی را از بین ببرد.اقداماتی برای کاهش خطرات چنین حملاتی شامل محافظت از وسایل هوشمند و دستگاه‌های دارای رمز عبور قوی، استفاده از رمزگذاری در صورت وجود، و فقط اتصال دستگاه‌های مورد اعتماد به شبکه است.

جمع بندی خانه هوشمند :

خانه‌های هوشمند با استفاده از نوآوری و فناوری، انجام کارها را آسان‌تر می‌کنند.

خواه کنترل برنامه‌ها با استفاده از تلفن شما باشد یا برنامه‌ریزی محصولات برای انجام کارها در زمان‌های خاص، خانه‌های هوشمند شیوه انجام کارها، مصرف انرژی و تعامل افراد با محصولات خانگی خود را متحول کرده‌اند.