برسی لنز‌های دوربین مداربسته
برسی لنزهای دوربین مداربسته

برسی لنز‌های دوربین مداربسته

برسی لنزهای دوربین مداربسته

برسی لنز‌های دوربین مداربسته یکی از مباحث جهت خریداران دوربین مداربسه است، یکی از اصلی‌ترین قطعات مهم در سیستم‌های نظارتی و حفاظتی است.جنس لنز‌ها از نوع پلاستیک و یا شیشه است که لنز نور را از اطراف جمع‌ می‌کند و آن را به سنسور دوربین منتقل می‌کند و تصویر را به نمایش می‌گذارد.

نوع لنزی که در دوربین‌های مدار بسته استفاده می‌شود، به کیفیت تصویری که دوربین ضبط می‌کند تأثیر می‌گذارد. درادامه مطلب در دوربین آنلاین به نقد و برسی لنزهای دوربین مداربسته می‌پردازیم.

برسی لنز‌های دوربین مداربسته

برسی انوع مختلف لنزهای دوربین مدار بسته :

لنز ثابت :

این لنز دارای یک فاصله کانونی ثابت است، که به این صورت است که شما نمی توانید تصاویر یا فیلم‌ها را زوم یا بزرگ نمایی کنید که به این نوع لنز‌ها، لنزهای ثابت می‌گویند.و این نوع لنز دارای چند نوع عدسی است که تصاویر دریافتی را به صورت 100 درجه 130 درجه و 180 درجه می تواند تصاویر شما رو پخش کند.این نوع لنزها مناسب برای ضبط مناطق گسترده و بزرگ مانند ورودی یک ساختمان یا پارکینگ، مناسب است.

لنز زوم دار :

لنزهای زوم دار دارای یک فاصله کانونی به صورت متغیر است که می‌تواند تصاویر را زوم کرد تا رو یک سوژه نزدیکتر یا دورتر زوم شود.لنزهای زوم برای ضبط اتفاق‌های خاص، مانند سخنرانی یا کنسرت، مانسب هستند و استفاده می‌شوند.

لنز موتوردار:

این نوع لنز دارای یک موتور داخلی است که می‌توانید آن را به صورت خودکار زوم کرد یا حرکت داد.لنزهای موتور‌دار برای نظارت بر مناطق پهناور مانند فروشگاه‌ها باندهای هواییی یا کارخانه‌جات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فاصله کانونی لنز:

همان‌طور که در بالا گفتیم فاصله کانونی لنزها بر کیفیت تصویری که دوربین ضبط می‌کند تأثیر بسیاری دارد. فاصله‌کانونی لنز با میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود.هرچه فاصله کانونی لنز کمتر باشد، زاویه دید لنز بیشتر است.

به عبارتی دیگر،لنز با فاصله کانونی کمتر می‌توانید یک فضای بازتر را ثبت کنید. در مقابل،لنز با فاصله کانونی بیشتر،زاویه دید کمتری دارد و می‌توانید روی یک سوژه بیشتر زوم کنید.

هنگام انتخاب لنز دوربین مدار بسته، باید در نظر داشته باشید به عواملی مثل نوع محیطی که دوربین در آن نصب می‌شود.نوع اتفاقاتی که می‌خواهید ضبط کنید و هزینه‌ای که می‌کنید باید توجه کنید.

برسی لنز‌های دوربین مداربسته

انوع لنزها بر اساس ساختار دوربین

  • ثابت (Fix)

  • تنظیم دستی (Vari-focal)

  • تنظیم خودکار یا موتوردار (Motorized)

برسی لنز‌های دوربین مداربسته