مزایا و ۷ دلیل خرید دوربین مداربسته
دوربین مداربسته ارزان

مزایا و ۷ دلیل خرید دوربین مداربسته

مزایا و ۷ دلیل خرید دوربین مداربسته از انواع دوربین مدار بسته دوربین بولت است؛ این مدل بنا به سبک طراحی استوانه‌ای و لوله‌ای شکل و شباهت ظاهری آن به گلوله، بولت (Bullet) نام گذاری شده است. این قابلیت‌ها و کاربرد‌های متفاوتی دارد؛ در این مقاله قصد داریم به ویژگی‌ها و مزایای این نوع بپردازیم. هایک ویژن و داهوا از تولید کنندگان مطرح این نوع دوربین مداربسته هستند.

ویژگی‌هایی که دوربین بولت داراست و در این مقاله به آن اشاره کرده‌ایم:

  1. تنوع
  2. نصب
  3. قابلیت مانور
  4. ضد آب بودن

دوربین مداربسته بولت (Bullet) چیست؟

دوربین‌های بولت دوربین های کنترل امنیتی هستند که عموماً طراحی لوله‌ای شکل دارند. دوربین‌های نظارتی بولت اکثراً در فضای بیرون روی دیوار یا سقف و با زاویه‌ای مشخص محلی را نشانه گرفته و تصاویر آن را انتقال می‌دهند. دوربین های بولت دید در شب که از اشعه‌ مادون قرمز استفاده می‌کنند، در شرایط کم نور تصویر نسبتاً واضحی ارائه می‌کنند. 

در پایین هفت دلیل مهم خرید و مزایای دوربین های بولت را بر می‌شمریم:

دوربین‌های مداربسته بولت تحت شبکه قابلیت‌های زیر را دارند:

  • دوربین‌های بولت بی‌سیم دو بانده که از هر دو فرکانس وای‌فای (2.4 و 5 گیگاهرتز) استفاده می‌کنند و در حال توسعه و بهبود عملکرد دوربین‌های امنیتی هستند.
  • این دوربین‌ها با استفاده از آنتن‌های 2T2R (دو مسیر ارسال و دو مسیر دریافت) و آنتن‌های پیشرفته‌ی MIMO (چند ورودی و چند خروجی ) خطاهای ارسال و دریافت آنتن را به حداقل رسانده و سرعت انتقال بیشتر را تضمین می‌کنند، خطای انتقال شبکه بی‌سیم وای‌فای و تمامی مشکلاتی که به دلیل استفاده از یک آنتن اتفاق می‌افتد را حذف می‌کنند.
  • جدا از قابلیت شبکه بی‌سیم، دوربین‌های بولت به راحتی می‌توانند به کارت‌های حافظه مجهز شوند تا در زمان فعال شدن سنسور حرکتی یا دمایی فیلم یا عکس را روی آن ذخیره کنند.

۱- تنوع

مزایا و ۷ دلیل خرید دوربین مداربسته دوربین های امنیتی بولت عملکرد متنوعی نسبت به دوربین های امنیتی دام دارند. دوربین‌های بولت شامل دوربین‌های بولت تحت شبکه یا آنالوگ هستند و هر کدام می‌توانند شامل عملکرد‌هایی مثل دید در شب مادون قرمز یا تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مثل زوم اپتیکال، سنسورهای حرکتی و سنسور دمایی باشند. برخی دوربین های بولت دارای قابلیت اتصال شبکه بی‌سیم وای‌فای هستند که این مزایا باعث می‌شود دوربین‌های بولت بتوانند دوربین‌های دام را به چالش بکشند.

در طول سال‌ها دوربین‌های بولت تحت شبکه بی‌سیم در حال افزایش محبوبیت، به عنوان دوربینی با تکنولوژی بهتر و تکنیک‌های امنیتی بیشتر بین مصرف‌کنندگان هستند.

۲- نصب دوربین مداربسته بولت

مزایا و ۷ دلیل خرید دوربین مداربسته سؤال رایجی که درباره دوربین‌های امنیتی مطرح می‌شود این است که دوربین امنیتی را کجا نصب کنیم؟!
دوربین‌های امنیتی نوع بولت انعطاف بسیار بالایی در محل نصب خود دارند. بر خلاف دوربین‌های دام که بیشتر باید به سقف متصل شوند، دوربین‌های بولت می‌توانند روی دیوار، زیر سقف، زیر شیروانی، روی پایه و حتی روی حصار نصب شوند. دوربین‌های بولت قابلیت ارسال تصاویر از نقاط کوری مثل ورودی پارکینگ، درب ورودی، درب پشتی و راه‌پله‌ها را به واسطه‌ی انعطاف در محل نصب فراهم می‌کنند

۳- قابلیت مانور

دوربین‌های بولت با توجه به شیوه طراحی، قابلیت مانور بالایی برای تنظیم در جهات مختلف دارند.

تنظیم جهت دوربین بولت به محل نصب و قرارگیری آن وابسته نیست، بر خلاف دوربین‌های دام که باید در جایی زیر سقف متصل شده و ثابت باشند.

 ۴- ضد آب بودن

اگر قصد خرید دوربین امنیتی برای فضای بیرونی دارید، این مسأله حائز اهمیت است که دوربینی خریداری کنید که در شرایط آب و هوایی متفاوت، مانند سرمای شدید زمستان، بارش برف و باران و حرارت بالای تابستان عملکرد صحیحی داشته باشد و در کارایی آن خللی وارد نشود. برای خرید محصولی که در همه شرایط جوی عملکرد درست و صحیح از خود نشان دهد، دوربین ضد آب و گرد و غبار بهترین گزینه است. دوربین‌های بولت با توجه به تنوع تولید در مدل‌هایی با استاندارد IP66 موجود هستند. البته این استاندارد عملکرد صحیح دوربین در دمای بالای هوا مخصوصاً در شرایط اقلیمی گرم را تضمین نمی‌کند؛ اما برای این موضوع می‌توان از باکس‌های فضای بیرونی استفاده کرد.